Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Dressage - 24 mars 2008 20:18

Idag stod longering på schemat. Aramis var pigg och glad. Insåg att jag inte kan "smacka", han for iväg som en katapult då nämligen. Smackningarna får jag nog spara till väldigt speciella tillfällen, har jag just insett. Idag var jag lite lätt irriterad över hagsituationen i stallet. De järnrör som omringar hästarnas rasthagar ligger titt som tätt nere på marken, alternativt hänger löst (fastsvetsade i båda ändar, varav den ena änden ofta lossnat från stolpen). Ett tämligen livsfarligt fenomen. Järnrörens svetsade kanter är ju inte precis bomullsmjuka - snarare sylvassa. Ett ben i luften och det röret i närheten innebär en fasligt hög risk för skador. Jag vill helst inte ställa av en häst till på grund av hagincident. Panik - hur och vad skulle jag göra? Jag lindade Aramis ben, men det kan jag ju inte hålla på med i tid och otid. Funderar på att köpa skydd som man lätt kan ta på och av, som lätt kan spolas rena och som dessutom skyddar de värst utsatta delarna på benen. Flertalet hästar i stallet är skadade i sina ben på grund av hagarna. Känns inte så värst lustigt det här :(

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards