Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Dressage - 15 oktober 2008 16:07

Ååå vad jag är glad för Aramis!

Hade med en annan sadel hemifrån idag, ett uråldrigt exemplar av syntetsadelmärket Wintec. Den låg mycket bra på Aramis, klämde inte någonstans. Därför fick det bli en tur i denna idag. Fixade Aramis, sadlade, lindade, et cetera och ledde iväg till ridhuset. När jag öppnade portarna till ridhuset så blev jag minst sagt lite matt. I bortre änden av hallen stod en tränare och höll lektion, i främre delen av hallen satt en tränare och höll lektion, förutom dessa lektionsekipage fanns också tre andra ekipage inne i hallen. Jag och Aramis tågade in, glada i hågen, jag kravlade mig upp med hjälp av en pall och skrittade iväg. Skrittade fram tillsammans med en tjej som satt på ett sto (som jag senare fick veta var högbrunstigt, dock inget varken jag eller Aramis märkte :-P). I den bortre änden seglade ett oändligt vackert ekipage fram, jag förstod snart att hon satt på en hingst, men Aramis brydde sig inte ett dugg om det (skönt). Efter tio minuters skritt så kom ytterligare ett ekipage in i ridhuset, en hingst till... Nu var vi alltså tre hingstar, ett högbrunstigt sto och lite annat smått och gott där inne i hallen. Himmel och pannkaka. Nu gällde det att hålla styr på kusarna. Började trava Aramis, fick sixa och saxa mig fram mellan piruettarbetande hästar, hinsgtar, ston och tränare :) men det gick super! Och Aramis kändes som en hel dröm med den där gamla sadeln på ryggen. Minst lika fin som när jag red honom i den första Amerigon. Galopperade också några varv och försökte jobba lite med att rakrikta honom på långsidorna, han har en liten tendens till att skjuta ut högerbogen och peta in bakdelen lite innanför spåret, blev dock mycket finare efter ett litet tag. Red cirka 20 minuter och var så glad och nöjd så munnen måste ha gått från öra till öra så mycket jag log. Dessutom var jag ju glad att Aramis sköter sig så exemplariskt (kan som en notis nämna att de båda andra hingstarna minsann inte var alls så lugna som Aramis :)).

Imorgon är det dags för nya höstskor (=hästskor :o)).

Hej så länge!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards