Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Dressage - 11 oktober 2008 22:22

Idag har jag ridit Aramis i ytterligare en ny sadel, det var förvisso inte samma wow-effekt som igår men det var ändå skillnad om man jämför med min Passier Optimum. Red cirka 15-20 minuter och efter att ha varit lite stel i sidorna så mjuknade han fint på slutet. Red skänkelvikningar utmed långsidorna för att gymnastisera. Stackars Aramis fick gå ut och jobba medan kvällsmaten serverades till kompisarna, men lika snäll och medgörlig var Aramis för det. Var riktigt mysigt att sitta själv och rida i ridhuset på lördagskvällen. Jag är lite vilse i sadeldjungeln, funderar å ena sidan på en Jaguar (har dock aldrig testat en sådan), funderar å andra sidan på en Amerigo (har testat två varav en var en DRÖM), å tredje sidan funderar jag på en Röösli (har aldrig testat en sådan, men hört att de ska vara riktigt bra). Vad har ni för erfarenheter? 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards