Alla inlägg den 30 december 2010

Av Dressage - 30 december 2010 11:52

Nu närmar sig ett nytt år med stormsteg och i alla fall jag börjar så smått fundera på årets mål med min ridning. Mitt mål för 2010 var att försöka komma ut och tävla så mycket som möjligt med Aramis (i rimliga mått naturligtvis) och att även sikta på något kval, föhopnningsvis även starta någon MSV. Dessa mål tycker jag att vi har uppnått väl, även om jag så klart hade hoppats på att få komma över kvalgränsen i MSVC (62%)(har varit snubblande nära). Målen för 2011 är att arbeta vidare med bytena, samlingen och även försöka arbeta Aramis lite mer stärkande (klättring). Naturligtvis ser jag att vi gör msvc-start över 62% redan tidigt på våren så att vi kan arbeta vidare med MSVB på senvåren och befästa detta under sommaren. Framåt höstkanten hoppas jag kunna ge mig ut och rida stabilt i MSVB och mot vintern 2011/2012 börja sikta på Georg. Men viktigast av allt är naturligtvis att vi alla får vara friska och behålla hälsan!

Hur ser just dina planer ut för 2011 (ridmässigt). Kanske har du en unghäst som ska ridas in? Eller har du som mål att komma ut på tävling för första gången i ditt liv? Kanske du ska börja rida på ridskola - ta tag i ditt ridintresse på riktigt? Eller har du haft en skadad häst som du nu ska sätta igång? Som ni vet är planerna oändliga och bara ni sätter gränserna! Kanske du inte alls arbetar efter mål - du kanske tycker att det räcker bra med att bara vara? Inte vet jag :o)

Berätta nu - jag är som vanligt nyfiken i en strut :o)
  



Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards