Alla inlägg den 1 december 2010

Av Dressage - 1 december 2010 14:15

Här flyger dagarna iväg - trots att jag inte är i stallet! Hur är det möjligt? Fast lite stall blir det ändå; i måndags hade jag till exempel hand om min söte brune Rigoletto; han fick sig en buspromenad i ridhuset - är rädd att de mest står still om dagarna i sina små hagar. Så för att undvika kolik så får han i alla fall röra på sig lite de dagar han inte rids.

Så fort snön anlände åkte broddarna på och Rigoletto är nu försedd med broddar runt om, boots på varje tass och lååånga paddar med stallbandage. Det kan kanske låta drastiskt; men jag har alltid varit extremt rädd för skador - så även i detta fall - så för att undvika att hästarna "skaver" hål på sig själva får de helt enkelt se ut som helinpackade michelingubbar :o) För mig finns det inte en chans i universum att låta mina hästar gå obroddade - fläkningar, sträckningar och gud vet allt vad som kan ske! Hur gör du över vintern? Står din häst med eller utan broddar? Och om den står med broddar; hur skyddar du dess ben? 
       

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards