Alla inlägg den 29 december 2010

Av Dressage - 29 december 2010 22:09

Min dag började med att jag kravlade mig ur sängen, hoppade ner i goretexbrallorna, svepte en fleecetröja över nattlinnet (!), mössa på kalotten och sedan med vovven i släptåg bar det av en trappa ner där jag möttes av sötaste Rigoletto. Det är så underbart mysigt att ha hästarna hemma och jag njuter i fulla drag av att kunna vistas allt som oftast i stallet. Rigoletto musmade glatt i sig sin Happy hoof och betfor medan jag lade ut morgonhöet i hagen, fyllde på en spann med varmt vatten och klädde på gubben ett jättetjockt täcke utanpå pyjamasen. Sedan fick han traska ut i sin stora fina hage och mumsa hö. Det var ett enastående vackert väder idag och han såg ut att ha det riktigt gott där i solen. Vid 12-tiden fick han sitt lunchhö i hagen och själv passade jag på att fara iväg på några ärenden ute i vårt vackra landskap. Jag hann susa inom lägenheten i Lund och säga hej till den i vintermörkret :o) Den mådde bra men saknade matte med tillhörande bihang (hund).


Vid 16-tiden fick Pixebus komma in och mumsa eftermiddagshö och Happy hoof igen. Vid 20 serverades kvällsmat och snart ska jag ut och ge natthö :o) När jag har hästarna hemma ser jag till att ge fem mål mat om dagen - perfekt! Hade jag inte haft mina hästar inackoderade utan alltid i eget stall så hade jag sett till att de fick mat fem gånger om dagen. Hur många gånger fodrar du eller ni i ert stall?  


Nu sitter jag här i min soffa med en stor schäfer som ligger och snusar bredvid mig och lyssnar på Karlavagnen, har precis satt på en tvättmaskin i stallet, tagit av Rigolettos alla lindor och paddar, ryktat kvällsrykten och passar samtidigt på att vädra Rigoletto några timmar (nyttigt stå utan täcke ett slag). Snart dags hoppa ur goretexbrallorna och sätta på kvällens film :o)


Bjussar på dagens snömule :o)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards