Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Dressage - 2 augusti 2008 13:13

Idag har jag börjat sätta igång Rigoletto så smått. Min tanke är att mjukstarta med longering (och då vet ju alla som känner Rigoletto att det finns inget som heter mjukstart...), hur som helst är det ändamålet med longeringsarbetet; att så sakteliga bygga upp honom (utan att belasta ryggen) och se hur hans ben klarar detta. Nu var det ju dock så att min lugna longering någonstans på vägen urartade till vansinnesfärd ā la plöja upp stubbåker på volt liggandes i kurvorna... Till en början gick allt så fint, jag stod och beundrade min fina vackra häst som travade fram i en riktigt riktigt fin trav. Allt såg nästan obehagligt kontrollerat ut. Jag bytte varv och fäste inspänningstygeln på andra yttersidan, föste metodiskt ut Rigoletto i det andra varvet och snart travade han precis lika fint i detta varv, men... något hände. Något som fick Rigoletto att lägga i turboväxeln, vi snackar inte vanlig turboväxel, vi snackar turbo-turbo. Som tur var är jag beredd (alltid) och även så denna gång. Efter 20 varv i fullt sken fick jag in honom till mig och äventyret var över för denna gång.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards