Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Dressage - 4 augusti 2008 21:53

Trodde minst sagt att ridhustaket skulle lyfta och flyga iväg idag när jag svängde in bilen på stalluppfarten. Ja det skulle bli ett spännande äventyr i sig att bara ta sig från a till b idag (alltså från stall till ridhus). När vi väl förbrerett allt inne i stallet så sprang jag och Aramis över till ridhuset, genom storm och piskande regn. Väl inne i ridhuset tog det inte lång tid innan jag satt i sadeln och skrittade runt på lång tygel medan ridhusplåten skallrade och slog i vinden. Man skulle faktiskt kunna tro att det låg en start- och landningsbana för jumbojet någon meter bakom ridhuset, så mycket lät det när orkanvindarna slet tag i ridhusets väggar och tak. J-O satt på en pall i ridhuset och studerade oss medan vi skrittade fram. Han ville inte att jag skulle skritta fram på lång tygel, "för riskabelt idag" påstod han, jag kontrade med att det är kul med lite spänning i vardagen, även på en måndag... Kort tygel fick det bli, bäst att lyda magistern.

Passet idag gick såå fantastiskt bra. Aramis gick kanon! (Då ska vi alla ha i åtanke de väderförhållanden som rådde...). Idag jobbade vi mycket med skänkelvikningar i trav utmed långsidorna, en ny övning för oss båda - men Aramis klarade den med bravur. Skänkelvikning för vänster skänkel är lite klurigare eftersom Aramis är något svagare i vänster bak. Men han protesterade inte på något sätt, kämpade på och kom loss fint mot slutet. Mycket trav och galopparbete på fyrkantspår varvat med voltarbete, mycket formväxlingar idag. Red ca 50 min.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards