Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Dressage - 30 januari 2009 22:39

Som en del vet så är jag i färd med att göra en hemsida. En hästhemsida naturligtvis :) Eftersom jag har arbetat som frilansjournalist för ett par hästtidningar här i vårt land så har det medfört att man fått en hel del idéer och tankar - hur man själv skulle vilja utforma sin hemsida/tidning - vad den skulle innehålla, tips på artiklar och MASSA annat kul för oss hästfolk. Men det är ett jätteprojekt och tar sin tid. Hur som helst så har jag börjat kontakta företag som jag på något vill ha med på min hemsida. Och ett av de första i raden var Mias Rs (ni vet skaparen bakom alla underbara ylletäcken, ylleschabrak, fleecelindor m m m). Denna kontakt har sedermera kommit att bli mer än bara relaterat till min hemsida - jag har nämligen börjat fotografera Mias produkter - och har dessutom fått ansvar för uppdateringen av hemsidan. Ett jobb som är JÄTTEKUL! På www.miasrs.se kan ni snart se både Aramis och Rigoletto posera i allsköns Mias Rs-produkter :) Min egen hemsida ligger just nu lite på "is" men var så säkra - jag återkommer :)

Av Dressage - 30 januari 2009 22:28

Har haft uppe min räddare i nöden vad beträffar muskel- (och för all del andra-) problem hos häst. Håkan hittade mycket på Aramis idag, så mycket så att han inte ska ha sadel på ryggen på två dagar. Anledningen till dessa (av mig ännu ej upptäckta problem, med tanke på att han vilat) är med nästan 100% säkerhet för att Aramis varit sövd. Han hade lyckats med en rejäl låsning i ryggen som inte var helt lätt att få loss, men till slut släppte den och därmed försvann också hans känslighet under magen (som jag märkt när jag spänt gjorden). Aramis var riktigt sur och hade verkligen ont på vissa punkter när Håkan "triggade" på en del ställen. Efter en timmes behandling stod dock Aramis och sov och han visade inte tillstymmelse till att ha ont - sköönt! Däremot får jag alltså inte rida på två dagar, för att vila ryggen från tyngdbelastning. På söndag får jag dessutom börja använda mitt Back on Trackryggtäcke! Så idag fick jag alltså agera publik i ridhuset. Sååå tråkigt när man varit inställd på ett roligt ridpass...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards