Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Dressage - 28 januari 2009 22:33

Idag blev det allmän mysdag och lädervård. Har köpt nytt bett idag (ett utan fasta ringar - alltså rörliga ringar och dessutom tredelat) - ska bli väldigt spännande att prova. Köpte också en stor säck morötter, såg så väldigt mumsiga ut, alldeles nytvättade och fina! Har också ringt och bokat tid hos kiropraktorn - till mig själv! Otroligt att man för en gångs skull ska se över sin egen kropp, vi ryttare som har en förmåga att alltid sätta hästen i första rummet. Jag har alltid dragits med en snedhet i min rygg, alla sadlar hamnar snett och jag viker mig i vänster sida. Efter att ha haft det så här i sisådär 15 år (!) så tycker jag minsann att det är dags att göra slag i saken och knäcka till ryggen (eller vad det nu är det gör :-S). På måndag är det dags för mitt besök. För övrigt ringde jag min ir-terapeut och passade på att boka in ett besök för Aramis också :) Han har nog sträckt sig i bukmuskulaturen då han ser väldigt sur ut när jag borstar honom på magen, han kan inte heller stå still när jag spänner gjorden - något som blir avsevärt bättre efter 10 minuters massage. Han är dessutom inte kollad efter narkosen (då man kastar en häst finns oerhört stor risk för skador, sträckningar och annat otrevligt) så det kan vara på sin plats att få honom genomgången nu när han ska igång igen. Har förresten hämtat sadeln idag! Det var ett tag sedan man såg den. Lämnade tydligen in den den 31/10 (!) så nu är det sannerligen dags att börja rida i lite äkta vara. Den kändes lite konstig undertill, får se hur det artar sig :-/ På återhörande go vänner!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards