Alla inlägg den 30 april 2008

Av Dressage - 30 april 2008 11:12

Idag var jag i stallet tidigt, det är alltid lika underbart i stall på morgnarna. Lugnet och stillheten gör mig alltid lika väl tillmods. Mockade i lugn och ro, ordnade mat och satte höpåsar (detta gör jag enbart på "helgdagar", övriga dagar sköter stallpersonalen allt detta - ganska skönt måste jag säga). Fast å andra sidan väldigt skönt att få mocka ibland också!

Efter att jag fixat med allt det praktiska gick jag ut och hämtade Aramis i hagen, han travade emot mig i full fart när han såg mig :) Gjorde i ordning honom för en ridtur och skrittade ut tillsammans med ett annat ekipage till ängen. Red på ängen i cirka 25-30 minuter. Aramis gick kanonfint. Han kändes mycket mer avspänd och sansad idag. Vi galopperade i stora härliga volter, på raksträckor och andra vägar. Var väldigt nöjd med dagens pass. Inte brydde han sig heller om att det andra ekipaget skrittade 200 meter längre ner på ängen - skönt (har nämligen en annan häst som inte alls tycker om sådana förskräckligt långa avstånd till andra ekipage) :P

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards