Alla inlägg den 29 april 2008

Av Dressage - 29 april 2008 11:05

Aramis har tidigare skrittat runt lite på det stora fältet vi har utanför stallet. Men idag tyckte jag att det var dags att testa även trav- och galoppvingarna på detta gigantiska fält! Faktiskt lite spännande måste jag säga, han var ju tämligen spänd när vi kom ut där. "Matte, får jag springa hur fort jag vill här :P" frågade Aramis mig lite försynt. Vi började med att skritta runt (på kort tygel). På fältet fanns (förutom jag och Aramis) en ryttare med sin betande häst, tre hoppande ponnyekipage, ett flängaruntponnyekipage och ett markarbetande ekipage. MYCKET att titta på med andra ord. Jag började med att skritta längst upp på fältet där vi jobbade med lite cavalettiarbete i skritt, detta gick jättebra och fungerade (som jag hade misstänkt) som en bra koncentrationsövning i denna distraherande miljö. När Aramis kände något lugnare så började vi trava, vi travade på stora volter och på raka spår. Jobbade egentligen inte med någon direkt övning idag, utan snarare miljöträning. Gick lysande och när Aramis var avslappnad och fin så avslutade jag passet och skrittade på lång tygel tillbaka till stallet.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards