Alla inlägg den 7 april 2008

Av Dressage - 7 april 2008 21:31

efter dagens ridpass i ridhuset. Eller snarare kvällens. Aramis (och jag) har fått jobba ordentligt. Jag fick "skäll" av en ryttarkollega i ridhuset ikväll, han tyckte att det var dags för Aramis att börja jobba nu. Efter ett antal varv galopp runt fyrkantspåret började det röra sig där bak och Aramis blev rund och arbetade på kanon. Han stod emot lite i början, jobbigt som det var, men gav med sig ganska fort och släppte sedan efter. Han blev som en dröm att sitta på. Liknande ridpass hade jag förra veckan. Jag får nu börja jobba honom lite mer, kräva lite mer arbete av honom. Han måste ju någon gång börja känna på arbetet och börja så smått vinkla sig bak. Tanken är att han en, till två pass per vecka nu ska få börja jobba lite mer "bakifrån". Sedan framåt maj tror jag att det blir dags att kontakta Mattias. Jag red cirka 40 minuter idag. Vi var nog båda två lika trötta och sover gott i natt :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards