Alla inlägg den 10 november 2008

Av Dressage - 10 november 2008 23:08

Kom till stallet vid 18 idag, hade varit vid Granngården och handlat morötter - vilket uppskattades! Köpte också två kalvspannar som Rigoletto ska få, hans middagsspannar har gått sönder, kalvspannar är underbart bra spannar att ha till stallet - oerhört rejäla och tåliga. Och så köpte jag 10 kg hippo plus mineraler till Rigoletto. Kvittot hamnade på över 500 kronor, varför har man valt en så fantastiskt billig hobby ;)

Har regnat hela dagen så hästarna har bara varit ute 8 - 11, därför tog jag ut Aramis på en liten tur i ridhuset när jag kom upp till stallet. Stormade och regnade så det var skönt komma innanför fyra väggar, i ridhuset fanns 4 andra ekipage som Aramis med förtjusning spanade in. Inte för att jag tror att Aramis gör något, men då han tittar lite för intresserat på en annan häst så brukar jag mullra till lite - det enda som (idag) behövs för att han ska skärpa sig! Gick riktigt fint idag, men var aningen laddad. Hade lite svårt att komma till ridning då det var lite stökigt i ridhuset, blev dock lite lugnare mot slutet. Red cirka 35 minuter.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards