Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Dressage - 2 maj 2008 11:18

Idag var jag, till skillnad från häromdagen, i stallet sent. Jag satt inte till häst förrän klockan var 20.45 Det var livat och glatt i stallet, folk knoppade sina hästar till höger och vänster, det doftade av härliga schampoon, smörjmedel och pälsglans; stämningen var på topp. Imorgon ska minst 5 ekipage tävla i mitt stall - jag är såå sugen på att få komma ut och tävla. Vi väntar till sommaren, Aramis och jag!

Ledde iväg Aramis i kvällssolen till ridhuset, en underbar vårkväll måste jag säga. Väl inne i ridhuset fick Aramis ströva lite fritt medan jag satte fram ett hinder (ett jättehögt kryss på 50 cm). När det var framme hoppade jag upp och skrittade fram. Aramis var något spänd i början, gnäggade lite efter kompisar, men det släppte väldigt snabbt. Började trava ganska omgående. Travade på mycket volter, lägger volter när Aramis rinner iväg i för fort tempo istället för att sitta och bromsa hela tiden. Galopperade något varv sedan började vi hoppa lite på krysset. Gick väl sådär, men å andra sidan - inget jag direkt störs av (han är ju en dressyrhäst, ha ha). Sedan övergick jag till att arbeta med galoppen ordentligt. Kände att han behövde jobbas igenom. Satt på stora volter varvat med fyrkantspår, han gav egentligen inte helt med sig, men blev trött så jag avbröt passet efter 35 minuter. Avslutade med ett par skutt till och sedan lägga ner honom i traven. Får fortsätta jobba med galoppen nästa ridpass.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards