Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Dressage - 7 mars 2012 12:38

Oj! Haha - nu är det åter dags att bara ÖSA beröm över min härliga häst! När jag red ut i förrgår testade jag faktiskt att rida passage ett par steg! Aramis svarade kanonfint och gick genast in i lite passageliknande trav - så klart fick han massvis med beröm och jag testade några gånger till med samma resultat.

Igår var det så dags att avverka ett dressyrpass i ridhuset. Samma visa igen, efter att ha värmt upp så plockade jag upp honom i formen och efter galopperande i rundare form så fick han komma in i lite passage. Han svarade verkligen mycket bra och fick åter igen massvis av beröm. Jag tror att för Aramis del handlar det dels om att få beröm för utförd rörelse, men det handlar också om att poletten ska ramla ner vilket jag tror att den nu gjort! Det här med samling handlar dels om styrka men som jag ser det också om att hästen måste lära sig vad det är som ska ske, i detta nya sätt att arbeta där mycket mer vikt ska förläggas bak.

Vi har en tävling inplanerad till den 17 mars, men jag får se hur han känns i ffa skolorna fram tills dess. Är de för raka och bedrövliga så stannar vi hemma och övar lite till :o)

Nu studium!!!

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards