Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Dressage - 16 augusti 2011 12:39

Som ni alla säkert vet har nu mina två fina dressyrhästar förvandlats till två stycken sommardästa hästar som placerat om sin muskelmassa något... *host*. Första ridpasset har avlöpt och en stycken vildman är bortansad. Även om Aramis (och Rigoletto) nu vilat en månad (Rigoletto lite längre) så har de ju för den sakens skull inte stått orörliga i en liten rasthage - nej de har fått fara omkring på rätt stora (allt är relativt) ytor och bara varit totalt galna hästar. Så nu när jag vevar igång Aramis är det ju inte så att jag kommer att skritta i ett år och sedan trava i två år innan vi är igång :o) Jag rider normala "minipass" kan man säga - och även om man gått och inte krökt på nacken självmant i hagen är dagens dåliga nyhet att det tvingas man göra nu (haha - nåja, inte i hagen men utanför i alla fall). Så idag har jag firat med att anmäla mig till säsongens första tävling som går av stapeln den 3 september. Vi mjukstartar (!) med en MSVB:2 och så får vi se vad herr eller fru domare har att säga om detta. Jag får väl säga att vårens tävlingssäsong avslutades i Falkenberg på mindre bra sätt (60 %). Siffror jag givetvis hoppas kunna förbättra i höst!

Nu ska jag susa iväg och köpa foder och spån, därefter blir det några tag i lerstudion innan jag ska mocka och ge mig ut på dagens ridpass! Ha en ljuvlig tisdag!

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards