Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Dressage - 22 oktober 2010 22:01

...får den ENORMA glädjen att rida en kür så kommer jag UTAN TVEKAN rida till klassisk musik; för mig finns inte något annat val - för mig är dressyr en så oerhört vacker konstform och den gör sig (i min värld) absolut bäst till klassisk musik. För mig är det rena döden att rida runt inne på en dressyrbana och tävla till (till exempel) lugna favoriter, schlagerfestivallåtar, rock, radiopop - you name it! När jag förresten sitter och tittar på kür blir jag lika ledsen varje gång någon rider in till U2-tema (inget fel alls i U2 - har många av deras skivor), Shakira eller något annat pop"aktigt". Buhuuu - jag vill njuuuuta i fulla drag av det är ju SÅÅ vackert att se hästar röra sig (och dansa) till klassisk musik! Jag minns förresten när jag var ponnyryttare, då hade jag freestyle i jackfickan och lurar i öronen och på kasettbandet (ja på den tiden fanns inte portabla cd-spelare än) spelade den ena wienerwalsen efter den andra - och som jag njöt! Så fort jag fick tillfälle att rida själv i ett ridhus hade jag alltid med mig mina klassiska kasettband som fick snurra runt i någon gammal dammig bandspelare som stod i något hörn :o) Är jag månne ensam om att tycka att klassisk musik är det enda som hör ihop med dressyr? Vad tycker du är optimalt att rida till eller titta på dressyr till? Vad ser du helst för musik till kür? Är jag ensam om att vara klassisk-mupp :o)

Om jag skulle rida kür en dag så kommer jag troligtvis att rida till en blandning av nedanstående stycken:



Och så avslutningsvis en riktig högoddsare :o)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards