Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Full fart framåt...

Av Dressage - 28 juli 2010 22:45

  
Första ridpasset efter en alldeles fantastisk semester är avklarad och jag kan bara säga att det är underbart att vara på plats i sadeln igen :o) C har gjort ett helt fantastiskt fint jobb med tömkörning och arbete på lång töm. Aramis kändes super! Kanonstöd på båda tyglar och smidig och fin i kroppen. Det är härligt att vara tillbaka i stallet igen (kom knappt därifrån idag, ha ha) - tänk så mycket ny energi man kan samla på sig nere på en grekisk ö :o) Nu är tanken att jag ska ta hem Aramis på fredag, lägga i högväxel och påbörja en rätt intenstiv och smått krävande tid. Den nya säsongens tävling startar redan fredagen den 6 augusti klockan 11.40 med en LA:4 i Laholm (meeting). Det blir inga fler klasser för min del, LA:4 känns superbt för oss (hade även kunnat tänka mig att rida MSVC) men dessa klasser går av stapeln samma dag och där tycker jag inte att vi är just i dag(men snart). Innan tävlingsstart är tanken att vi ska hinna med en clinic med min tränare (som vi försöker få upp till Kullabygden). Sedan är det tävlingssäsong med stort T som nalkas, möjligen (efter en diskussion med tränaren) satsning på Breederskval och så klart försöka komma runt en MSVC utan att missa på samtliga koeff *asg*. Nu kör vi så det ryker :o)
  

 
 
Ylle

Ylle

29 juli 2010 09:03

Härligt att det låter så positivt! jag önskar Dig och Aramis all lycka under tävlingssäsongen!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

29 juli 2010 13:10

Ser verkligen fram emot clinicen. Ska jag fråga fler i stallet om de vill vara med. De är ju mer hoppryttare men det gör väl inget. Har J ett maxantal eller? Jag kanske kommer på fredag och kollar på er. kra.

 
Ingen bild

Linda

29 juli 2010 15:03

Att du inte kommer till oss i Dagstorp och rider LA:4 den 8 augusti istället så du slipper köra så långt :)

 
rackemarie

rackemarie

29 juli 2010 19:00

Lycka till med träning och tävling.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Natalja

Natalja

29 juli 2010 22:53

Åh va spännande det låter!! Det kommer att gå lysande men för säkerhet skull håller jag tummarna, hi hi

Synd att jag jobbar nästa fredag, annars hade gärna kommit och tittat på er!
Kram kram kram

ps Välkommen hem förresten ; )

http://latin.bloggagratis.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

31 juli 2010 18:08

Ylle: Tackar tackar! Hoppas lyckönskningen slår in :o)

Eva: Ja det ska bli vansinnigt trevligt! Du är supervälkommen till Laholm :o) Förvänta dig dock inget :o) Kram kram

Lina: Nästa gång - LOVAR :o)

Rackemarie: Tackar tackar :o) Detsamma förresten!

Natalja: Ja det ska bli super :o) Vi behöver alla tummar vi kan få!

Tack förresten!

Kram :)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards