Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Dressage - 14 juli 2009 23:19

Idag har jag varit och inhandlat Hippo Müsli till Aramis, 60 kg - det bör räcka ett tag :) Rigoletto och Aramis äter olika müsli (vill inte hålla på och ställa Aramis på "nytt" foder bara över sommaren, bäst att låta honom äta sitt vanliga müslifoder då han visade kolikkänningar i början av sommaren). Jag har också handlat Switch Pour On, något jag egentligen är helt emot då jag tycker det verkar vara rena giftet! Men å andra sidan är hästarna extremt besvärade av flugor och knott (trots insektstäcken och flugmössor), dessutom har jag inte för mycket till övers för de flugspray jag testat... Nu återstår att se hur det är med Switch dock :) Jag ska slå på en liten test vid sadelstaden på varje häst ikväll, så får vi se om de reagerar negativt. Kanske står två hårlösa hästar i boxen i morgon ;o) (skämt å sido...). När jag lastat in foder i foderkammaren och strött nytt fint spån i båda boxar bestämde jag mig för att skura stall och boxar - nu doftar det härligt gott av såpa i stallet :) Nedan kommer en smärre bildbomb från Mattias ridpass med Aramis. Håll ut :o)

Av Dressage - 14 juli 2009 12:29

Eftersom Aramis faktiskt fått arbeta rätt ordentligt den sista tiden (med betoning på sista veckorna) och inte haft någon längre sammanhängande viloperiod det sista halvåret så har jag beslutat mig för att låta honom få lite välbehövlig unghästsommarvila - cirka 4 veckor. Även om Aramis är fem år så betraktas han som en ung individ och ser man till hans kropp så är han definitivt inte färdig än. Naturligtvis slipper ni inte undan mina inlägg för det :o) Ska rapportera flitigt ändå! Rigoletto ska sättas igång lite försiktigt och jag ska lägga mycket krut på Ryttarliv och keramiken!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards