Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Dressage - 1 juni 2008 23:18

Idag kunde jag inte stå emot ridsuget längre, utan trotsade snuva och hosta. För medicinskt bevandrade personer kan jag dock berätta att febern varit utom räckhåll i dagarna två. Eftersom jag hade en fotograf med mig i stallet var det naturligtvis ett ypperligt tillfälle att låta sig fotograferas under ridturen. Först mockade jag länge och väl, skurade krubba och ordnade mat. Sedan ryktade jag, lindade ben, smörjde träns och pysslade. Och slutligen satt jag så äntligen i sadeln igen, lyckliga jag! Skrittade iväg och började ridpasset ute på gräset, fick fina bilder här, men fortsatte ridpasset på ridbanan istället. Kändes riktigt fin mot slutet, trots att han inte blivit riden på ett par dagar. Var lite gapig, de höll på att ta in hästar från hagarna (passerade ridbanan), men jag tillrättavisade honom. Lyssnade bra. Var eldig idag, men gick trots det väldigt fint. Lite kort i steget i början av passet, men fick riktigt fin schwung mot slutet. Välvde sig fint i halsen idag och jobbade på fint med ryggen mot slutet. Här är ett par bilder från dagens pass. På återhörande.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards